دیگ بخار

دیگ‌ بخار واترتیوب / دیگ‌ بخار فایر تیوب

دیگ بخار

دیگ‌ بخار واترتیوب / دیگ‌ بخار فایر تیوب

دیگ بخار چگونه کار می کند؟

نحوه کار یک دیگ بخار در واقع به نوع دیگ بخار بستگی دارد.

اما هدف اصلی همه دیگهای بخار انتقال حرارت به آب است. اصولاً دیگهای بخار با گرم کردن آب یا تولید بخار کار می کنند که در آن از آن برای گرم کردن خانه استفاده می شود.

اما ، مطمئناً این یک توضیح سنگین برای نحوه کار دیگهای بخار است. کار داخلی یک دیگ بخار پیچیده تر می شود و بعد از شروع انواع مختلف دیگهای بخار.

ما نحوه عملکرد انواع دیگهای بخار را توضیح خواهیم داد. اما اول ، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به فرآیند عملیاتی که همه دیگهای بخار در آن مشترک هستند ، بیاندازیم.

مشکلات دیگ بخار دارید و به کمک یک متخصص حرفه ای احتیاج دارید؟ فقط با ما تماس بگیرید ما بلافاصله از طریق فناوری ارسال خواهیم کرد.

 

فرآیند دیگ بخار

 

ترموستات منزل شما افت دما را در خانه حس می کند و خواستار روشن شدن دیگ بخار است.

دیگ بخار شما برای ایجاد گرما از روغن ، گاز یا برق استفاده می کند و از آن استفاده می کند.

از گرمای منبع سوخت برای گرم کردن آب درون دیگ استفاده می شود.

آب گرم شده یا بخار در تمام منزل شما (از طریق رادیاتورها یا سیستم های کف تابشی) ارسال می شود که در آن گرمای خود را برای گرم کردن هوا فراهم می کند.

وقتی آب خنک می شود (یا بخار می شود) ، به دیگ شما می رود که در آن دوباره گرم شده است و به بیرون فرستاده می شود تا گرمایش خانه شما ادامه یابد.

این روند تا زمانی که خانه شما به دمای تنظیم شده برسد ادامه می یابد و ترموستات شما را خاموش می کند تا دیگ بخار شود.

 

اکنون که روند کلی دیگ بخار را می دانید ، اجازه دهید انواع دیگ های بخار و نحوه عملکرد آنها کمی متفاوت از یکدیگر را بررسی کنیم.

 

انواع دیگ های بخار

 

بویلرها با توجه به عوامل مختلفی از جمله طبقه بندی می شوند:

 

فشار و دما

نوع سوخت

فرم گرمایش (آب گرم در مقابل بخار)

روش گرمایش (firetube vs watertube)

روش پیش نویس

اندازه / ظرفیت

امکان تأمین گرما فقط در مقابل گرما و آب گرم

بهره وری (خواه گرما را از بین ببرد یا نه)

اما به خاطر سادگی ، به مرسوم ترین طبقه بندی ها خواهیم پرداخت: نوع سوخت ، فرم گرمایش و توانایی دیگ بخار برای تأمین گرما فقط در مقابل گرما و آب گرم.

 

جهت مشاوره و خرید دیگ بخار مناسب فضای خود با کارشناسان شرکت بامین تهویه تماس بگیرید یا به وب سایت شرکت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نمایید.

 

نوع سوخت دیگ بخار

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، قبل از اینکه بتواند گرما را به آب منتقل کند ، یک دیگ بخار باید گرما ایجاد کند (طی آنچه "فرآیند احتراق" نامیده می شود). اما دیگهای بخار مختلف برای ایجاد این گرما از منابع سوخت مختلف استفاده می کنند.

برای ایجاد گرما ، یک دیگ بخار از یکی از 3 منبع سوخت مختلف استفاده می کند:

گاز

روغن

برق

 

دیگ های بخار

 

هنگامی که تماس گرما را از ترموستات دریافت می کند ، یک دیگ بخار گازی یا از چراغ خلبان یا از استارت الکتریکی استفاده می کند تا گاز و اکسیژن را درون یک "محفظه احتراق" مشتعل کند. محفظه احتراق محفظه ایمن است که در آن گاز برای تولید گرما سوزانده می شود. این گاز سوزنده "مبدل حرارتی" را گرم می کند - شبکه ای از لوله های مسی که گرمای آن را به آب منتقل می کند.

 

دیگ های بخار گازی رایج ترین نوع دیگهای بخار است و معمولاً نسبت به دیگهای بخار روغن نصب و راه اندازی آن ارزانتر است.

 

دیگ های بخار روغن

 

دیگهای بخار روغنی همانند دیگهای بخار گازی عمل می کنند: روغن درون محفظه احتراق می سوزد و مبدل حرارتی را گرم می کند ، که به نوبه خود آب را گرم می کند.

 

با این حال ، تفاوت اصلی بین دیگهای بخار نفت و گاز این است که یک دیگ بخار روغن به مخزن ذخیره روغن احتیاج دارد. روغن باید به خانه تحویل داده شود و تا زمان نیاز در مخزن نگهداری شود. دیگهای بخار روغن به اندازه مشعل های گازی سازگار با محیط زیست نیستند ، اما بسته به مدل ، بعضی مواقع می توانند کارایی بیشتری داشته باشند.

 

در حالی که قیمت نفت و بنزین در نوسان است ، دیگهای بخار نفت عموماً گرانتر از دیگهای بخار هستند.

 

دیگ های برقی

 

دیگ های بخار برقی معمولاً در خانه هایی که گاز طبیعی در دسترس نیست استفاده می شود. یک دیگ بخار برقی نسبت به همتایان نفت یا گاز آنها گرما را به شکلی متفاوت متفاوت ایجاد می کند. آنها به جای سوختن سوخت ، از انرژی الکتریکی برای گرم کردن عناصر استفاده می کنند. سپس این عناصر گرم ، گرما را مستقیماً به آب منتقل می کنند.

 

در حالی که دیگ های بخار برقی "تمیز کننده" را می سوزانند ، آنها کارآمد نیستند و نسبت به دیگ های بخار روغن یا بنزین کارایی بالاتری دارند.

 

فرم گرمایش دیگ بخار

 

دیگ های بخار گازی ، روغن و برقی می توانند خانه شما را به یکی از دو روش گرم کنند:

 

آب گرم

بخار

 

دیگهای بخار آب در واقع آب "جوش نمی آورند". آنها آب را تا 140-180 درجه فارنهایت گرم می کنند. یک پمپ الکتریکی برای فشار دادن آن آب گرم به داخل خانه لازم است.

 

از طرف دیگر دیگ های بخار آب را از نقطه جوش عبور می دهد تا بخار تولید کند. سپس بخار از طریق رادیاتورها یا سیستم های کف تابشی در سرتاسر خانه توزیع می شود.

 

از آنجایی که برای جوشاندن آب انرژی بیشتری لازم است تا گرم کردن آن ، دیگهای بخار معمولاً کارایی کمتری دارند. با این حال ، گرم کردن آب به بخار باعث افزایش فشار داخل سیستم می شود ، به این معنی که دیگهای بخار نیاز به جذب انرژی اضافی پمپ در گردش ندارند.

 

فقط دیگهای بخار در مقابل دیگ های بخار کمبی / سیستم

در حالی که دیگ های بخار سنتی فقط برای تأمین حرارت مرکزی طراحی شده اند ، بعضی از دیگهای بخار طوری طراحی شده اند که به عنوان بخاری آب گرم نیز کار می کنند.

 

جهت مشاوره و خرید دیگ بخار مناسب فضای خود با کارشناسان شرکت بامین تهویه تماس بگیرید یا به وب سایت شرکت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نمایید.

 

دیگهای بخار که برای تأمین آب گرم و گرم طراحی شده اند عبارتند از:

 

سیستم های سیم پیچ تانک

سیستم های غیر مستقیم

 

سیستم های سیم پیچ Tankless از مبدل حرارتی دیگ بخار برای گرم کردن آب در صورت تقاضا استفاده می کنند. این بدان معناست که ، هر زمان که شیر آب گرم را روشن کنید ، آب روی آن مبدل حرارتی داغ جاری می شود ، گرم می شود و به شما تحویل می شود.

 

این روش گرمایش آب در ماه های زمستان بسیار کارآمد است زیرا گرما را از گرمای ایجاد شده توسط دیگ بخار برای گرم کردن منزل خاموش می کند. از طرف دیگر ، این ماده در ماههای گرم تابستان تبدیل به یک "نیروگاه انرژی" می شود ، زیرا دیگ بخار دیگر از گرما استفاده نمی شود ، اما هنوز مجبور به روشن کردن آب گرم است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.